Ålderstecken

Åldern är egentligen bara en siffra, intalar jag mig, ju äldre jag blir..
Bra, bortförklaring kanske, men erkänn att den är bra!?
Man märker på dom barn, som finns runt omkring en, att tiden går fort, och att man åldras.
Nu vet jag att jag inte är gammal.. 43 år, är faktiskt ingen hög ålder (host, host..)
Men, det händer ändå saker i livet, ju äldre man blir.
Både positiva och negativa.

 

Det negativa är ju att man, sackar efter..
Jag hinner inte med, lika snabbt, som jag kanske gjorde när jag var yngre.
Kroppen sackar efter den också.. allt hänger, liksom neråt som om nån osynlig gravitationskraft bara drar allt ner..
Jag glömmer, mixar ihop namn, orkar inte stressa lika mycket, som förr.
Men, det finns ju faktiskt positiva saker också..

 

Och en av dom är, att man mognar..
Inser saker, som förr inte var så självklara, är nu en självklarhet.
Att låta andra bestämma och styra över ens liv, börjar bli ett minne blott.
Man inser att, ska man komma någonstans i livet, så får man vackert gå dit själv..
Att tävla om andras gillande och uppskattning, är bara onödigt..
Jag kommer aldrig att vinna den kampen ändå!
Gammal och vis.. Javisst!
Nu har jag dessutom lyckats med konststycket att få in en CD-skiva i datorn, men får inte ut den..
Gammal och galen.. Javisst!
Någon som kan det här med Mac datorer, som vet hur?
Jag "Matar ut" den både med tangentbord, högerklick och drar ikonen..
Inget funkar..
Snart gör jag som alla händiga kvinnor skulle ha gjort..
Vänder datorn upp och ner och hämtar en pincett..

Postat av: Ehlin

Skönt med mognad låter det som! Va är de för kamp du inte kommer vinna? Blev nyfiken :)

Datum: 2011-05-04 kl. 12:58:09
URL: http://ehlinl.blogg.se/
Postat av: IsaDora

Haha tur att du fick ut skivan till slut! ;) Gillade detta inlägget! KRAM!

Datum: 2011-05-04 kl. 23:28:39
URL: http://isadorawillind.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: