Vishet

Eller säger man visshet?
En av mina erfarenheter idag är iallafall att det finns alltid dom som har det värre..
Och det är inte för att jag har det eländigt på något vis, jag är bara lite ledsen över vissa saker i livet, men det finns som sagt, alltid dom som har det sämre och värre..

 

Jag har haft ett bra jobbpass, och när jag väl kommer hem, så står det en stor skåpbil utanför porten, och i fönstret på den står dom orden, som man inte vill se när man kommer hem, en Nationaldag som denna..
BÅRBIL...
En stund senare kommer två fina herrar i kostym, med just det man inte heller vill se..
Någon som har avlidit.
Någon eller några anhöriga just nu, här i huset vars liv nu har vänts upp och ner för..
På Sveriges nationaldag..
Det är dagens vishet och dagens visshet i mitt liv!
Så var rädda om varandra, ta vara på livet vi har att leva.
Var glad för det du har.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: