Mina ambitioner

Jag vet knappt vad ordet betyder..


Substantiv

Böjningar avambition SingularPlural
utrumObestämdBestämdObestämdBestämd
Nominativ ambition ambitionen ambitioner ambitionerna
Genitiv ambitions ambitionens ambitioners ambitionernas

ambition

  1. (någons) mål (med något); det någon arbetar för att uppnå
    Min ambition med boken är att människor skall finna tröst i den.
  2. någons drivkraft, det som gör att någon orkar och vill fortsätta (arbeta) med något
det att vara ambitiös

Jag vill försöka att vara så snäll som möjligt..
Jag har alltid varit en person, som "vänt på myntet", när det uppstått någonting, alltså försökt att se den andra sidan av en person eller händelse. För av egen erfarenhet så vet jag att det alltid finns minst två sidor av en sak eller händelse.
Oftast iallafall..
Mina egna hjärnspöken, har ibland sett till att myntet stått på högkant och snurrat för att få till en förklaring på vissa situationer.. Men det är ju jag det!
Jag har inga karriärs ambitioner, inte just nu. Men det kanske kommer, vem vet.
Kort och gott, jag vill och hoppas att jag är en person som åtminstone försöker vara en god medborgare i det liv och på den plats som jag är på.
Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: