En ung vuxens Påsklov

Fördelar med att arbeta på en skola är att man "får" alla skollov, så just nu njuter jag av att jag har Påsklov!
Vädret hade kunnat varit bättre, snön som föll på min födelsedag, hade kunnat stannat kvar i nått moln i himmelen istället för att trilla ner och dessutom stanna kvar på marken!

När mina barn var yngre så var det ovärdeligt att kunna vara hemma med dom under alla lov, veta att vi kunde göra saker tillsammans, även om vi inte rest så mycket som familj, så har vi kunnat hälsa på släkten i Dalarna och en gång åkte vi till Lillehammer i Norge och hälsade på barnens halvsyster Josefin och hennes mamma Helene.
(Det var alldelese för länge sedan!)

Men nu är jag en ung vuxen, som har ett barn som precis fått ett nytt jobb i Stockholm (GRATTIS Ehlin!).
Det andra barnet är på andra sidan jordklotet på en sandstrand i Thailand och den tredje vill vara med sin flickvän!
Så nu kan jag njuta själv, tänka på vad jag vill göra under mina lediga dagar, utan att ha dåligt samvete för att pengarna inte räcker till en resa eller vad vi har önskat oss under åren.
Så vad har jag gjort då? Ja, inte är det så mycket..I måndags åkte vi (jag,Tobias och Vanessa) till Gävle och tittade på när Fredrik spelade ishockeycup med "dalalaget", träffade båda mina systrar och deras familjer och vi hade det jätte bra!

Har börjat mina dagar nästan lika tidigt som när jag jobbar, tagit mina morgonpromenader och sen ätit min frukost och tränat en timme på Kraftkällan. Varit på stan en dag (köpte en ny BH!) och igår var jag till mamma och lagade mat till alla som jobbade med trädfällningen hos henne!
Jag har även läst ut den senaste boken av Karen Kingsbury "Someday" och nu ska jag börja på en till som jag fick i födelsedagspresent (tack Ingela!) "On every side".
Jag kan verkligen rekomendera alla böckerna som hon skrivit!
Stolt är jag också att jag har läst dom allihopa på engelska, det trodde jag inte om mig själv när jag väl började!

Mycket mer har jag inte gjort..sovit fantastiskt gott i min nya fina säng som jag köpte!image1
Fin va?
Jag är riktigt supernöjd!

Nu ska jag fortsätta att njuta av mitt Påsklov, och att vara 40 år ung. Det slog mig häromdagen att alla mina gamla klasskompisar också fyller 40år i år, så jag är inte ensam!=)


Postat av: Johan och IsaDora

Kul att aven du har kommit in i bloggens varld. Sangen var verkligen jattefin och det ser superbra ut! Skont att ha pasklov, njut till max :) Just nu sitter vi och svettas, och saknar faktist den svenska kylan for tillfllet.. Jattekul att du har en blogg! :) Kram

Datum: 2008-03-27 kl. 10:11:27

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: