40 år ung

Jaa, så nu har dagen varit här..den man trodde för 10-15 år sedan var slutet på livet..
Ack så fel man hade..Det här är ju bara BÖRJAN!! Wow, jag har fyllt 40 år, mår bättre än vad jag gjort på länge, mina fantastiska och underbara barn börjar bli stora och självständiga, och själv har jag börjat att få fram vem JAG är..Katarina.. Inte bara mamma, den ensamstående mamman dessutom, hon som har uppfostrat tre barn, ensam sedan deras pappa dog för 13 år sedan, mat-tanten sen 8 år tillbaka..
Nej, se upp världen för här kommer JAG!!

Förra lördagen hade jag min 40-årsfest, hade köpt smörgåstårtor (alldelses för många..) och jordgubbscheescake..Hade sagt att det var öppet hus från klockan 14.00 så jag trodde att folk skulle komma med ca en timmes mellanrum..men icke sa nicke..det kom massor av folk,nästan samtidigt!!
Men vad kul det var!! TACK alla som kom och TACK alla för presentkorten och blommorna!
Sammanlagt så var det 55 st. som kom!! Jag är så glad att så många kunde komma och att vi, trots trängsel, kunde äta och ha det mysigt!
Fick så pass mycket presentkort att jag i måndags kunde köpa mig en NY säng på IKEA (min gamla var 24 år gammal, så det var(är) på tiden att jag fick mig en ny!
Inte nog med att jag fick mig en ny säng, Tobbe fick en också, helt gratis av min käre väns fästman (Tack Willy & Carola!)..Johan var inte sämre han..tillslut vågade han ringa och fråga om det fanns en åt honom också och det gjorde det, så nu håller vi på att förnya oss ordentligt, hur kul som helst!

Spännade är det, att se vad som kan hända efter det här..Vad som helst känns det som.
För Gud är ingenting omöjligt, det är jag ett levande bevis på!

Just nu har Johan åkt tvärs över  hela jorden till Thailand,det känns fantastiskt att han har kunnat jobba och spara till den här resan, men saknar honom och är inte ett dugg avundsjuk på att han och IsaDora har sol, värme och bad framför sig i några veckor..=/
Själv längtar jag tillbaka till Spanien, LaManga närmare bestämt, hoppas att jag får möjlighet att resa tillbaka dit snart!

Ha det kanon alla!
Kram

Postat av: Toss

U go mom! ;P

Datum: 2008-03-21 kl. 08:27:11

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: