Tuffe, tuffe, tuffe tåget går....

Så känns det i livet... det bara går och går och snabbt som ögat går det också...

Nu har det redan hunnit bli slutet på augusti, och jobbet tuffar på som om vi aldrig gjort annat!

Men så är väl livet, min mormor och morfar sa alltid att tiden går snabbare ju äldre man blir (vilken tröst när man fyllt 40..), när jag var liten..oups..mindre, så var jag alltid hos min mormor och morfar, vi var i Solna, Tierp men mest här i Storvreta och jag har ALLTID trott att jag var hos dom HELA sommaren, för så kändes det, att på somrarna var man med mormor och morfar.
Det var jag och min syster som alltid var med mormor och morfar, vi kunde hitta på vad som helst, vilket väder det än var och tiden bara gick, inte fort, för vi hade ju hela sommaren på oss, men vi kunde ligga under en soffa och låtsas att den var en bil som vi lagade när regnet öste ner utanför. Eller så var vi ute i skogen och hittade på en massa saker, cyklade och lekte.
Men nu som vuxen har jag fått veta att vi var INTE där HELA somrarna...Det var kanske bara en vecka eller två....VA???

Ja, ja..livet bara tuffar på, snabbare och snabbare. Och inte hittar jag nödbromsen heller!!?

Fast egentligen är det väl bara att haka på tåget, köra så det ryker och gilla läget...Saker händer ju hela tiden medan tåget rullar på, både på insidan och utanför..
Så nu ska jag försöka att sätta mig ner i tågvagnen och se vart loket för mig..

....Tuffe, tuffe, tuffe tåget går.... uti vida världen....

Kram alla!

Postat av: carola

Du och dina sånger! Tonsatta visdomsord a´la Katlind =) Oh min Guru. Fast...tiden läker INTE alla sår? Ska det vara tröst det?? ;o)

Kram på dej tuffa syster yster guru.

Datum: 2008-08-22 kl. 00:32:49
Postat av: Ehlin

Du e väl rolig du, sätt dej ner i en vagn gärna första klass om jag får va me och bestämma. men se inte på när livet tuffar på utan va me och hjälp lok föraren!!! De blir nog riktigt roligt då ska du se!!!om du har tur kanske vi hamnar i samma vagn!! Älskar dej, puss

Datum: 2008-08-22 kl. 17:32:43
Postat av: Anonym

Den som femtio öre har, får åka med på färden! Älskar dig

Datum: 2008-08-22 kl. 21:29:13
Postat av: Anonym

Från Tobbe by the way

Datum: 2008-08-22 kl. 21:29:39
Postat av: carola

Fast jag måste ju säga att du försitter ingen tid direkt, du hänger med bra i svängarna. Och går från härlighet tíll härlighet och bättre ska det bli! Du är inte alls samma människa som när vi först träffades för fem år sen. Inte för att det var nåt fel på henne helller men hon mådde inte så bra och var väldigt svår att komma in på livet.

Sitter här på ditt kontor och saknar dej.

Ha en välsignad helg, bästaste vän.

För dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa. Kraaaaaaaaam!

Carola

Datum: 2008-08-22 kl. 12:59:58
URL: http://carolaoriginaletalltsa.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: