Musik

Skriver jag sällan om.
Och det kan ha att göra med att jag kan väldigt lite om musik, jag gillar att lyssna på musik, men har ingen speciell smak, när det gäller musik.
Jag gillar det mesta!
Nu när jag blivit lite äldre, så kommer "gamla låtar" upp i skallen ibland.
Det har mycket med att göra att på jobbet så lyssnas det mest på musik, och då ofta dansbands musik.

 

På min spotifylista finns allt från Takida till Björn Skifs..

 

Musik har en förmåga att kunna trösta, uppmuntra och ge en hopp..
Det är ju ord som sjungs ut, så om man sjunger med så kan det ibland hända saker..
På 70-talet, när jag växte upp, så fanns det en grupp som spelade en låt med mitt namn i, självklart var det skitcoolt..
Men texten är inte så "snäll", och nu när jag ser tillbaka så har den faktiskt påverkat mig.

En annan "hemsk" låt, som jag lyssnat på är den här:
Musik är starkt..


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: