Hur gör man?

Vill inte vara till besvär.
Vill inte vara efterhängsen.
Vill inte be om hjälp.
Vill inte vara svag.
Vill inte vara ensam.
Vill inte vara rädd.

Är mest till besvär.
Är efterhängsen, och bjuder in mig själv.
Är en som ber om hjälp.
Är svag.
Är ensam.
Är rädd för att vara till besvär, att vara efterhängsen, att be om hjälp (och få nej), är rädd för att min svaghet ska synas, och är för det mesta helt ensam och det skrämmer mig.

Ska sluta vara till besvär.
Ska sluta vara efterhängsen.
Ska sluta be om hjälp.
Ska sluta vara svag.
Ska sluta se mig som ensam.
Ska sluta att vara rädd.

Kram!

Postat av: Ulrika

En mkt bra dikt! Så fin.



Tänker att det också är en väldig styrka att kunna be om hjälp. Många, allt för många har motsatt problem. Frågan är fri, och det är den du ställt frågan tills ansvar att svara på om den kan ställa upp eller ej! Säger den ja, men menar det inte så är inte det DITT ansvar. Utan dens, som borde svara sannings enligt! Sen så är du aldrig ensam... Du är omsluten på alla sidor! Men förstår att du känner dig singel ibland. Du kan se dig som stark som vågar visa dig svag och rädd. Det är bland det modigaste som finns. Men visst, självömkan kan ju bli en risk, som en tung grå snuttefilt. Men du har gjort mycker starkt och mycket bra, och vågat dig på så många förändringar! Fortsätt våga och vinn.

Bulta och dörrar ska öppnas, sök och du ska finna...



Tack för att du delade en mykt fin och tänkvärd dikt!

Datum: 2010-09-17 kl. 16:00:19

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: