Vinterland

Blöt, tung, oplogad, vitt vinterland har jag vaknat upp till här i Uppsala.
Oplogat, är ju ingen överaskning..
Tyvärr.
Tyckte synd om en av grannarna som har en handikappad dotter i rullstol, som inte tog sig någonstans i snön..
Fast jag kan tänka mig att dom flesta barnen är glad i dag..
Perfekt väder för snöbollskrig och snögubbebyggande!
Alice är helt galen..
Hon borrar ner nosen i snön och käkar snö, som en galning!
Hon har knappt tid att varken kissa eller bajsa, när vi är ute! Fast ju mer snö hon äter, desto mer pinkar hon ju..
Katterna står vid ballkongdörren och vill gå ut, men så fort man öppnar dörren tvärvänder dom och går in igen!
Det är ju inte bara vi människor, som tycker olika i det här fallet...
Även djuren har sina åsikter!
Idag är det jobbdag igen..
Hoppas, slutar jag ju aldrig att göra, så håll tummarna för ett bra pass! (tack, på förhand!)
Hoppas att ni alla får en bra dag idag!
Ta det försiktigt i trafiken och när ni är ute!
Njut av varandra, var rädda om varandra, livet är alldeles för kort.
Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: