Tacksam!

Utanför mitt vardagsrum står en stor grävskopa och gräver upp marken för att byta dagvattenledningar, dom fina buskarna som planterades för några månader sen, är nu uppgrävda.
Det både låter och ser illa ut.
Men man får vara tacksam att sånt man inte vet någonting om, vet andra.
Som när det är dags att byta dagvattenledningar.
Är tacksam för att jag vaknade när Johan ringde tidigt i morse och sa att han varit med om en bilkrock...
Är tacksam att ingen blev allvarligt skadad...
Är tacksam att jag kan vara till hjälp, när någonting händer, och att det är till mig Johan ringer.
Är tacksam för fina arbetskamrater, som bjöd på en härlig middag igår kväll och som verkar vara tacksamma att jag har börjat jobba hos dom.
Idag får det bli en uppladdning av tacksamhet inför jobb, som väntar.
Var rädda om varandra och kör försiktigt!
Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: