I väntan...

.. På vaddå?
Snöovädret, så klart!
Det är som att vänta på domedagen, eller nått. Man vet att ovädret kommer, men inte riktigt när och hur..
Jag minns för en massa år sedan, det kan ha varit slutet på 90-talet då den värsta snöstormen i mannaminnet drog fram över Gävle. Militärens bandvagnar var dom enda fordonen som tog sig fram..
Och här i Uppsala skulle den också komma, så Lokalradion direktsände, och alla väntade, bävade och lyssnade på radion.. Men snöstormen den bedarrade, och kom aldrig hit..
Så nu väntar vi väl igen då.. Sen får vi se hur illa eller bra det blev.
Min andra väntan idag blir på söta Jennie och Conny, som ska komma till deras nya hemstad Uppsala idag!
Det ska bli skoj att träffa dom och Jennie ska gå på någon Gymnasiemässa på Fyrishov, så den ska jag följa med på, tänkte jag!
Men innan dess ska jag hälsa på mina f.d jobbarkompisar.. (knäckebrödet, börjar ta slut!)
Ha en bra tisdag allihopa! Kör försiktigt och var rädda om varandra!
Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: