Det kommer att ske idag...

Vaddå...Jaa ni får allt vänta ett tag till innan jag berättar vad som eventuellt kommer att ske i kväll!

Men tills dess kan jag ju berätta att vi har en "internationell skolkurs" på jobbet, och jag åker ju på att fixa maten till dessa internationella lärare, och det visar sig att det är "Ryssar" (även ester & letter, men mestadels från något Rysktalande land) Alltid lika intressant att se och träffa människor från olika kulturer. Vi har serverat pizza idag, men jag har fixat Potatis, Kassler och sås till gästerna..för det första så åt dom massor med potatis! (det är mest kvinnor, jag har bara sett 2 karlar!) 5-6 stycken la dom på sina tallrikar, och kanske 1-2 kasslerskivor... (vi svenska gör tvärtom!) Och sen visade sig ett annat fenomen...dom visste inte hur man använder en "tång", den som man tar potatis med tex.

Tack Carola för hjälpen!! (Med att hitta bilden alltså!! =))
Om det hade varit en utav kvinnorna så kanske jag inte reagerat som jag gjorde..men nu var det mer än hälften, som gjorde helt galet när dom skulle ta tex pizzasallad eller potatisen! Jag försökte så gott jag kunde att lära dom, så som jag gör med eleverna...jag talar om att man ska hålla den som en sax!! Men det gick verkligen inte!! Ett kul fenomen..var det iallafall!

Kram!

Postat av: IsaDora

Det är verkligen intressant! Något som man tycker är så lätt och självklart är svårt för andra...



Har ett exempel oxå.. Hade med mig några gatubarn hem när vi bodde i Bangladesh, vi skulle leka. En flicka sa till mig att hon verkligen var tvungen att gå och kissa, och FORT! Vi sprang till toaletten och hon kollade bakom duschdraperiet och i alla hörnen.. VART är toaletten?! Jag pekade på toalettstolen och hon kollade på mig som om jag vore dum .. Då slog det mig att hon hade aldrig suttit på en sån... Hon hade bara använt "hål-i-marken" toalett... Så vi sprang vidare till en sån i stället... :)

Datum: 2010-03-25 kl. 17:55:04
URL: http://isadorawillind.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: