Stolt..

..är jag över alla mina tre barn, hur fina och genomgoa, kloka och duktiga dom är! Dom är fantastiska på alla sätt och vis, och självklart på olika vis..!
Skulle kunna räkna upp massor, men det får bli i ett annat inlägg...nu är det Johan jag vill berätta om!
 
För ett par år sedan drabbades en tjej på hans skola av Leukemi..det enda sättet för henne att överleva var att få göra en benmärgstransplantation, ingen i hennes släkt "matchade", så hennes föräldrar gick ut med en förfrågan om det fanns någon som ville registrera sig i "Tobiasregistret" http://www.tobiasregistret.se/  och hela skolan hörde av sig och visade intresse, dom på registret gick till och med ut i tidningen och berättade att "Tobiasregistret" ALDRIG hade fått så många donatorer, under dom åren som dom funnits till!
Johan var en av dom...
Nu, två år senare är tjejen friskförklarad (från en donator i Europa!) och Johan håller som bäst på att förberedas inför att lämna ifrån sig av sina stamceller till någon annan som har Leukemi...
Jag är så stolt över vad han håller på med, så mitt mammahjärta håller på att spricka!

Han har ont, men tappert fortsätter han att ta sprutorna som gör att trombocyterna ska komma fram i blodet tills i morgon då han ska "lämna ifrån sig" blodet! Samtidigt, som någon annan stackare förbereds för att ta emot det..! Vilken grej! Jag är så stolt över dig Johan, och det du nu gör!! Jag älskar dig!

Kram!

Postat av: Skövde

Vilken superkille!!!

Datum: 2009-10-06 kl. 10:37:12
URL: http://mukkis.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: