Det blev en rolig dag....=/

Jaa...herregud..vart ska jag börja??
 
Väckte iallafall tjejerna efter tio, och vi gjorde oss iordning för en tågtur till Stockholm..lätt som en plätt, för en som mig, som åker dit ganska ofta, numera... När vi gick igenom stan, började jag fundera på deras tågbiljetter..om jag behövde
köpa till dom också, eller om det är som förr (när mina barn var mindre) att i vuxet sällskap åker man gratis!? Började vid ena biljettmaskinen,för att kolla..då gick biljetterna på över 200kr..hrmf...det stämmer inte.. Gick in till stället där man köper biljetter och där var det KÖER..smet fram till en "gubbe" och frågade..och visst, dom åker gratis! (Jippi!) Tog oss genom folkmassan och ut till dom andra biljettmaskinerna, där det var ännu mer köer.. och klockan började närma sig tio över..men det konstiga var att tåget inte kommit in än....konstigt... (alla ni som brukar åka "Uppsala-Stockholm", vet vart tåget står, hur mycket folk det oftast är och att dom stänger dörrarna 1 minut innan tåget ska gå!!) Men precis när jag ÄNTLIGEN fått ut min biljett så hade ett tåg rullat in..så vi springer dit..kastar oss in i en vagn (för nu var klockan tio över) och gladeligen sätter oss...

Jaa, min kära bloggläsare, som vet vad som hände sen..ni skrattar säkert redan...men DÅ var det inte roligt!! Tåget började sakta rulla........ÅT FEL HÅLL shit,shit,shit...jag sprang till en stackars konduktör och skrek....-Vi måsta av...vi har klivit på FEL tåg...STANNA tåget!!! Hon svarade -Jag är ledsen, men vi är redan två timmar försenade, du får vänta till Sala! (och då rullar vi fortfarande sakta på stationen!!!!!!!!!)
Alla tankar som rullade igenom mitt huvud då gjorde så jag var dyngsur av svett och huvudet börjad värka... Och Jennie & Emilia, bara skrattade!!
Så min prestationsångest om att två fjortisar skulle ha tråkigt hos en moster i Uppsala sprack...
För vi hade tillslut roligt..Speciellt när Jennie ringde till Spanien till min syster och berättade att vi stod på perrongen i SALA!!
Tåget tillbaka mot Stockholm kom snabbt, och när jag ursäktande skulle dumförklara mig för konduktören, skrattade han bara och sa -Jaha, ni också...det är fler här på tåget som gjort samma sak!! (skönt för mitt väldigt sargade ego!!)

Två timmar senare kom vi iallafall fram till Stockholm...


Vi gick till slottet (och lyckades få Ehlin upp för alla trappor!) tittade på när soldaterna gjorde "vaktavlösning"!


Det blev tillslut en helt fantastisk dag!!

Tack Jennie & Emilia, för ert tålamod och uppmuntrande skratt och fniss! Ni är kanon!

Och nu kan ni som läser sluta att skratta åt mig.... För DÅ var det inte roligt!!!!!!!!!

Hihihihihihihihi!

Kram alla!

Postat av: Helena

Hahaha!!! Hur i hela världen menar du att vi ska kunna sluta skratta??!! Har haft högläsning för familjen och vi kan inte sluta... Du är ju världens bästa moster! Tack!

Datum: 2009-05-17 kl. 11:34:27

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: