Valdag

Idag är det valdag, och egentligen så skulle man kunna strunta i att gå och rösta, men samtidigt, så tror jag att man måste utnyttja sin demokratiska rätt och RÖSTA! För annars kan man inte sitta och gnälla på att politikerna gör för lite eller det är fel parti som bestämmer, för har man inte röstat, så har man själv inte gjort nått, och då kan man ingenting säga...
Så jag tänkte gå och rösta idag, även om jag inte är så insatt och intresserad, och det är första gången Tobbe får rösta, så vi ska gå tillsammans till vallokalen!

Åkte tåg (åt rätt håll!) till Sthlm igår, och fick en fantastisk och mysig nationaldag..fick färskpotatis och sill till lunch och svenska jordgubbar och grädde till efterrätt..mums, mums! Vi åkte ut till Årstafälten och kollade på Rugby på eftermiddagen (Uppsala fick stryk med 38-10, tror jag) sen tillbaka till Hägerstensåsen. Därefter gick vi till den lokala puben och käkade mat..mums, mums det med! Började att kolla på fotbollslandskampen Sverige-Danmark, men när första perioden var slut, så begav jag mig hemmåt! (återigen åt rätt håll!)
Behövde inte tänka så mycket på det tråkiga och trista här hemma på hela dagen..det var skönt!
Tack Ehlin & Alfonso för en härlig (men kall) dag!

Ha en bra söndag allihopa! Och gå till vallokalen och rösta, för annars kanske Sverige skickar ner nån mupp till EU, bara för att DU inte röstade...

Kram!

Postat av: Skövde

Kopiera på du bara =)

Datum: 2009-06-07 kl. 20:27:51
URL: http://mukkis.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: