Vinterland

Jaa, nu blev det vinter minsann..Och som jag skrev i morse, så går ju ju nyhetsrubrikerna i KAOSETS tecken, ortopetakuten på Akademiska har haft rekord på människor, som brutit armar och ben..
 
ALLA
vet vi, att vintern kommer, förr eller senare, men VARFÖR, VARFÖR, är det som om vi tas på sängen, speciellt när det gäller snöröjning och sandning..? Och om jag ska fortsätta mitt gnällande, så är ju Uppsala känt för sin ganska dåliga bilkörning (och om, nån tycker att jag är taskig nu, så kan vi ju ställa oss vid vilken cirkulationsplats som helst och kolla hur många som KAN köra i en!!)...så ni kan ju fatta hur det blir när det är "KAOS" på gatorna...
 
Så, nu har jag gnällt färdigt! Punkt!

Nu kan jag visa er mina fina julblommor..

Min hyacint (som jag är lite allergisk mot..men jag försöker stå ut!)

En amaryllis i kruka och en annan som jag fick av min älskade systeryster (som man har i vatten,) och dom slår ut vilken dag, som helst! Julstämning, är det iallafall! Me like!

Idag hade vi den årliga läraravslutningen, med smörgåstårta och ostkaka till efterrätt, trevligt, men dock "The same presidier as every year, James.." Lite som klubben, för inbördes beundran...fast i år är det lite nytt folk, och hur det än är, så är det trevligt att mysa tillsammans. Även om dagen blir lååång!
På torsdag, så har vi den stora julfesten, den brukar också vara rolig och trevlig, den ser jag fram emot!

Ut och lek i snön..man vet aldrig hur länge den ligger kvar..

Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: