Sköna Maj-stressigt värre!

Att jag ALDRIG lär mig, i så många år har jag arbetat på Livets Ords Kristna Skola, och det är lika varje år vid den här tiden, ALLA räknar ner dagarna, mina barn gör det, speciellt Johan som tar studenten på fredag (GRATTIS!).

Jag räknar mat-dagar, som är kvar..

Och hur kommer det sig då att i huvudet så trappar man ner på takten, intalar sig om att det SNART är semester, man slappar till huvudet, tänker på vad man ska ha råd med i sommar, om det blir nån semester tripp eller om det bara blir dagsutflykter i år igen.(förra året hade jag för första gången i mitt liv en utlandsresa att skryta med och det var KANON!Både resan och att kunna skryta!=))

Men vad händer VARJE vår?

Jo det är helt galet, ALLTID en massa avslutningar, middagar, fester & banketter, skolresor och i år en student!
Så tempot hänger inte med i huvudet, som börjar förbereda sig för vila, så någonstans krockar det och PANG så blir man bara så trött, så orolig att det ska bli skitväder i sommar, elräkningen som damp ner i brevlådan på över 2000kr och ska betalas i juni+ en telefonräkning som också ville komma som en "glad" överraskning och få mig att börja misströsta!

Dagar som så fort kommer och sen snabbt är över, sommarlovet som också snabbt bara försvinner och vipps så är det Europakonferens, och vipps så är det skolstart och vipps så är det höst och snart så kommer julen igen...
Ja, jag vet att det låter sjukt att redan oroa sig, men det är ju så här det alltid ser ut i Sköna Maj, och jag ALDRIG lär mig!

Men jag tror också att min längtan efter kärlek också spelar in i min stress över sommaren. Att kunna ha någon att göra saker tillsammans med, att vara två om livet.
Speciellt nu när mina barn inte längre kommer att ha sommarlov längre, utan dom kommer jobba och slita och inte alls kunna vara med till badstranden eller på någon eventuell resa. För att göra allt det ensam, är inte kul alls..

Men om 7 dagar så jobbar jag min sista dag för den här terminen, så i huvudet är jag redan där men först så ska jag ha en student, sen så ska jag ha avslutnig på Fritids,sen så ska jag ha middag för mina arbetskompisar och frivilligarbetare, sen måste jag fixa blommor till alla alla dom, och sen fixa mat till alla vårfester på skolan, hinna med mammografi undersökningen och sen......

så skiter jag nog i resten....

Så nu ska jag försöka njuta av Sköna Maj istället och sluta bekymra mig för sommaren och ensamheten och pengabristen och se fram mot en fantastisk Juni,Juli och Augusti.

Kram alla som läser!

Postat av: ulrika hansson

Hej! Roligt att läsa din blogg. Hittade hit via Ulfs blogg. Vet inte om du minns mig och Micke men vi brukar alltid hälsa på varandra på konferenserna oss dalkullor emellan. Tror att du jobbat med Micke på Företagsfakta för länge sen. Ha det bra, jag tittar kanske in igen på bloggen framöver.

Datum: 2008-05-27 kl. 21:57:30

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: